BIURO KARIER I WSPÓŁPRACY Z ABSOLWENTAMI

Strona główna Aktualności Rekrutacja na Aplikację Sejmową 2025/2026 – ogłoszenie Kancelarii Sejmu
drukuj drukuj

Aktualności

Rekrutacja na Aplikację Sejmową 2025/2026 – ogłoszenie Kancelarii Sejmu
16.04.2025

Rekrutacja na Aplikację Sejmową 2025/2026 – ogłoszenie Kancelarii Sejmu

 

Z przyjemnością informujemy o rozpoczęciu rekrutacji na Aplikację Sejmową 2025/2026, organizowaną przez Kancelarię Sejmu – instytucję wspierającą Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w procesie legislacyjnym oraz zapewniającą posłom odpowiednie warunki do wykonywania obowiązków parlamentarzystów.

Aplikacja sejmowa to wyjątkowa ścieżka kariery dla absolwentów studiów wyższych, którzy chcą zdobyć doświadczenie zawodowe w administracji publicznej i realnie uczestniczyć w tworzeniu prawa. Jej głównym celem jest przygotowanie aplikantów do wykonywania zadań urzędniczych w strukturach Kancelarii Sejmu.

Program obejmuje zatrudnienie na czas określony oraz udział w specjalistycznym szkoleniu, trwającym od 1 października 2025 r. do 30 września 2026 r.

Do udziału w aplikacji zaproszeni są w szczególności studenci ostatnich lat oraz absolwenci kierunków takich jak:

  • prawo, administracja, politologia, nauki polityczne, stosunki międzynarodowe,

  • ekonomia, finanse i rachunkowość, finanse publiczne,

  • polonistyka, historia, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo,

  • socjologia, bezpieczeństwo.

UWAGA: W odniesieniu do Państwa sugestii dotyczącej terminu składania zaświadczenia o przyjęciu pracy magisterskiej, podjęto decyzję o jego przesunięciu.
Dotychczasowy termin tj. 30 maja zmieniono na 16 czerwca br. Aktualna treść:"Absolwenci roku akademickiego 2024/2025 będą dopuszczeni do dalszego postępowania, jeśli w terminie do 16 czerwca 2025 r. uzupełnią nadesłaną ofertę o zaświadczenie z uczelni o przyjęciu pracy magisterskiej;"

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty oraz do aplikowania.

 


Wróć do Aktualności