Studencie,
PRaktykuj za granicą!
Wystartował
konkurs stażowy "PRaktykuj za granicą". Do udziału w VIII już edycji Instytut
Monitorowania Mediów zaprasza wszystkich studentów interesujących się PR-em i
komunikacją społeczną. Na zwycięzców czekają staże w renomowanych agencjach PR
w Londynie i Brukseli oraz nagrody rzeczowe. Prace można nadsyłać do 31 marca
Konkurs jest otwarty dla studentów
wszystkich wydziałów. Aby wziąć udział wystarczy zainteresowanie PR-em i odrobina
zapału. Zadaniem uczestników jest przygotować strategię komunikacyjną na jeden
z tematów podanych na stronie internetowej konkursu: www.imm.com.pl/praktykuj2011.
Wszystkie trzy tematy wiążą się ze wsparciem działań Fundacji Dzieci Niczyje,
która jest partnerem tegorocznej edycji. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę
internetową do 31 marca.
Autorzy najciekawszych prac zostaną
zaproszeni do kolejnego etapu, w którym będą mogli zaprezentować swoje
strategie przed jury złożonym z profesjonalistów z branży PR i przedstawicieli
organizacji patronujących konkursowi. Najlepsi polecą do Londynu i Brukseli na
wakacyjne staże w prestiżowych agencjach PR - Fleishman-Hillard,
Burson-Marsteller i LEWIS PR. Na zwycięzcę czeka także nagroda pieniężna ufundowana
przez Instytut Monitorowania Mediów w wysokości 2000 zł, a laureat jadący do Brukseli
otrzyma bilety lotnicze od agencji Solski Burson-Marsteller. Dla całej
zwycięskiej trójki magazyn "Brief" przygotował prezent w postaci rocznej
prenumeraty.
- Udział w tym konkursie jest idealnym
początkiem na drodze zawodowej PR-owca - mówi Anna Sanowska z Instytutu
Monitorowania Mediów - Z moich informacji wynika, że wszyscy zwycięzcy konkursu
pozostają w branży public relations. Z kolei agencje, które zapewniają staże
naszym laureatom, zwykle są bardzo zadowolone z poziomu wiedzy praktykantów, ich
kreatywności oraz pracowitości. Agencje chwalą także dobrą znajomość języka
angielskiego, która jest niezbędna do pracy w środowisku międzynarodowym.
"PRaktykuj za granicą" to jedyny tego typu
projekt w Polsce. Jego celem jest umożliwienie polskim studentom zdobycia
doświadczenia na rynku międzynarodowym, podpatrzenia jak pracują najlepsi w
branży. Jednocześnie konkurs działa na rzecz organizacji pozarządowej, oferując
jej oryginalną strategię komunikacji, która powstała pod okiem znawców. -
Otrzymujemy projekty na bardzo wysokim poziomie, młodym ludziom może brakować
doświadczenia, ale na pewno nie brakuje im kreatywności - zapewnia Anna
Sanowska.
Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów już
od siedmiu lat przyciąga uwagę zdolnych, ambitnych, młodych osób, które marzą o
karierze w public relations. W poprzednich edycjach laureaci mieli okazję
odbywać staże w Berlinie, Brukseli, Dublinie, Londynie, Monachium i Mediolanie.
Konkurs wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski
Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie
AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie
Stowarzyszeni Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat
medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl,
dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.
Zadania
konkursowe "PRaktykuj za granicą" 2011
I. Przedstaw
propozycje wykorzystania portali społecznościowych i Internetu w celu
podwyższenia efektywności jednego z działań statutowych Fundacji Dzieci
Niczyje.
II. Stwórz strategię
komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje i firmy Polkomtel SA - Telefon
Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
III. Stwórz strategię
komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje - "Dobry Rodzic - Dobry Start"
jako doradcy dla profesjonalistów oraz dla rodziców z grup ryzyka, w zakresie
profilaktyki krzywdzenia małych dzieci.
Uwaga! Pełen opis zadań, kryteria
oceniania, regulamin konkursu i inne informacje można znaleźć na stronie
internetowej: www.imm.com.pl/praktykuj2011