Akademickie Biuro Karier oraz firma Alexander Mann Solutions zapraszają studentów na Akademię Profesjonalistów. W ramach Akademii studenci będą mieli możliwość skorzystania z szeregu bardzo ciekawych szkoleń i warsztatów.
1. Rozmowa kwalifikacyjna: wywiad kompetencyjny (3h) - warsztat przedstawia jedną z najczęściej stosowanych obecnie technik rekrutacji. Szkolenie dostarczy konkretnych wskazówek jak dobrze przygotować się do rozmowy kompetencyjnej a ćwiczenia zapoznają uczestników z przykładami pytań kompetencyjnych stosowanych obecnie w procesach rekrutacyjnych wielu firm.
2. Komunikacja w biznesie (Business Writing Skills) (2h) – podczas warsztatu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z zasadami komunikacji w języku angielskim w środowisku międzynarodowym oraz korporacyjnym. Omówione również będą kwestie teoretyczne efektywnej komunikacji, a także przykłady komunikacji mailowej.
3. Assessment Centre (Ośrodek Oceny) (4h) - warsztat ma na celu przedstawić zasady działania, zaplecze organizacyjne i przykładowe zadania stosowane w Ośrodkach Oceny. Uczestnicy wezmą udział w symulacji Assessment Centre, zarówno w roli rekruterów jak i kandydatów.
4. Sekrety motywacji ( 3h) – tematyka warsztatów obejmuje:
5. Jak pisać CV (3h) - Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z najlepszymi praktykami w zakresie tworzenia profesjonalnego CV. Uczestnicy dowiedzą się, jakie elementy oraz informacje powinno zawierać oraz w jaki sposób powinno być zorganizowane.
6. Obsługa skarg, reklamacji i zażaleń (3h) – Warsztat skierowany jest do wszystkich zainteresowanych umiejętną obsługą klienta w sytuacji roszczeniowej. Zajęcia pomogą właściwie zdiagnozować i zareagować na konkretne sytuacje w relacjach z klientem. Zajmiemy się także profilaktyką skarg i metodami ich rozpatrywania. Pokażemy jak radzić sobie z emocjami, jak dzielić niezadowolonych klientów. Warsztat pomoże opanować umiejętne i efektywne reagowanie w sytuacji konfliktowej z obopólną korzyścią oraz opanować mechanizmy reakcji w sytuacji reklamacyjnej i roszczeniowej.
7. Jak budować swój wizerunek w sieci w trakcie poszukiwania pracy (2h) -
Warsztat koncentruje sie wokol praktycznych porad na temat budowania swojej obecnosci w sieci w taki sposob, aby ulatwic poszukiwanie i zdobycie wymarzonej pracy. Omowione zostana portale spolecznosciowe i profesjonalne, a takze inne platformy umozliwiajace budowanie wizerunku w sieci.
8. Obsługa klienta w pigułce - co warto wiedzieć o Customer Service (3h) –Warsztat ma na celu zapoznanie uczestników z różnymi kategoriami klientów oraz zasadami efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej. W części praktycznej warsztatów uczestnicy będą mogli przekonać się dlaczego istotne jest pierwsze wrażenie, aktywne słuchanie oraz informacja zwrotna od klienta (feedback).
9. Kulisy procesu rekrutacyjnego (3.5h) Warsztat ma na celu zapoznanie uczestników z procesem rekrutacyjnym „od kuchni”, omówione zostaną etapy całego procesu, a także rynek pracy oraz perspektywę pracodawcy podczas zatrudniania nowych pracowników.
10. Rozwój osobisty (2,5h) - zajęcia odnoszą się do rozwoju w obszarze osobistym oraz zawodowym, poruszone będą kwestie teoretyczne, a także dotyczące soft skills oraz hard skills. Część teoretyczna będzie wsparta również ćwiczeniami praktycznymi.
11. Praca w środowisku korporacyjnym (2h) - Warsztaty omawiają, czym jest Business Process Outsourcing oraz Shared Service Centre, a także poruszają tematy związane ze specyfiką pracy w takich firmach oraz możliwości budowania kariery
12. Autoprezentacja (2h) – podczas zajęć omawiane będą następujące tematy:
13. Wyznaczanie celów (4h) – warsztaty ukazują, jakie są metody pozwalające realizować plany poprzez wyznaczanie i definiowanie celów, korzystania z „mapy życia”, wizualizacji, a także metody „dziesięciu kart”.