BIURO KARIER I WSPÓŁPRACY Z ABSOLWENTAMI

Strona główna Aktualności Szkolenia dla studentów filologii
drukuj drukuj

Aktualności

Szkolenia dla studentów filologii
2.01.2020

Zapraszamy studentów UP, studiujących na kierunku filologia (studia stacjonarne I stopnia, III rok oraz II stopnia, II rok), do udziału w projekcie „Uczelnia najwyższej jakości- UP To The TOP”. W ramach projektu przygotowano atrakcyjne szkolenia: Projektowanie Szkoleń e-learningowych (instructional design), Strategie myślenia wizualnego (visual thinking), Podstawy kodowania, Sztuka prezentacji, w tym wideotutorial. 

 

Projektowanie Szkoleń e-learningowych (instructional design)

  • Zna różne formy projektowania szkoleń
  • Zna różne modele projektowania szkoleń (ADDIE, AGILE i in.)
  • Zna różne formy szkoleń zdalnych, hybrydowych, tradycyjnych
  • Zna różne formy hybrydyzacji szkoleń
  • Wie, jak planować szkolenia w skali makro (progra, sylabus) i mikro (plan zajęć, plan pojedynczej aktywności)
  • Wie, jak przeprowadzić analizę potrzeb uczestników szkolenia
  • Zna zasady testowania i oceniania
  • Umie zaprojektować szkolenia e-learningowe i hybrydowe służące szeroko rozumianej edukacji filologicznej
  • Umie skonstruować szkolenie na poziomie:

- programu

- planu zajęć

- planu pojedynczej aktywności

  • Potrafi przygotować szkolenia o różnym stopniu integracji ICT
  • Potrafi przygotować test, udzielić konstruktywnej informacji zwrotnej, ocenić, czy szkolenie odpowiada na potrzeby uczestników, zmodyfikować szkolenie, w zależności od kontekstu, itd.

 

Strategie myślenia wizualnego (visual thinking)

  • Wie, co to jest myślenie wizualne i jak je wykorzystać do celów edukacyjnych
  • Wie co to jest myślenie wizualne i jak je wykorzystać w pracy zespołowej
  • Zna alfabet myślenia wizualnego
  • Wie co to jest i do czego służy skecznoting
  • Potrafi wykorzystać myślenie wizualne w szeroko rozumianej edukacji filologicznej, w tym na lekcji języka obcego
  • Potrafi wykorzystać myślenie wizualne do

- zapisu wydarzenia, np. konferencji;

- pubudzania audytorium do refleksji

  • - do dywersyfikowania notatek, własnych, uczniów i współpracowników

 

Podstawy kodowania

  • Zna podstawy metod nauczania języków obcych takich jak metoda zadaniowa czy reagowanie całym ciałem
  • Zna zasady integrowania treści przedmiotowych i językowych
  • Zna podstawowe zasady kodowania
  • Zna związek integracji treści przedmiotowych (np. kodowanie) z językowymi i wpływ takiego działania na motywację ucznia
  • Potrafi wykorzystać podstawy kodowania na lekcjach języka obcego
  • Potrafi zaprojektować ćwiczenia do nauki języka z wykorzystaniem technik kodowania
  • Potrafi zaprojektować materiały do nauki kodowania zintegrowanego z edukacja językową

 

 

Sztuka prezentacji, w tym wideotutorial

  • Zna różne multimedialne techniki prezentacji.
  • Zna różnorodne narzędzia do prezentacji multimedialnej.
  • Wie, co to jest dobry wideotutorial.
  • Zna zasady efektywnej prezentacji dla różnorodnego audytorium.
  • Zna technikę storyline i in. Techniki projektowania prezentacji i tutoriali.
  • Zna podstawowe narzędzia ICT dedykowane tutorialom i webinariom oraz infografikom.
  • Potrafi wykonać różnego rodzaju prezentacje multimedialne.
  • Posiada umiejętność skutecznego prezentowania przygotowanych treści przed różnorodną publicznością w tym w formie

- wykładu,

- tutorialu,

- wideotutorialu,

- webinarium,

- infografiki

- i in.

  • Potrafi zaplanować, przygotować (w tym edycja cyfrowa) i zaprezentować tutorial w tym wideotutorial.

 

 

Organizatorem szkoleń jest Biuro Rozwoju

Nabór w tej edycji zostaje przedłużony do 15 stycznia 2020 r.

Rekrutacja na szkolenia

Wróć do Aktualności