Zapraszamy studentów UP, studiujących na kierunku filologia (studia stacjonarne I stopnia, III rok oraz II stopnia, II rok), do udziału w projekcie „Uczelnia najwyższej jakości- UP To The TOP”. W ramach projektu przygotowano atrakcyjne szkolenia: Projektowanie Szkoleń e-learningowych (instructional design), Strategie myślenia wizualnego (visual thinking), Podstawy kodowania, Sztuka prezentacji, w tym wideotutorial.
Projektowanie Szkoleń e-learningowych (instructional design)
- Zna różne formy projektowania szkoleń
- Zna różne modele projektowania szkoleń (ADDIE, AGILE i in.)
- Zna różne formy szkoleń zdalnych, hybrydowych, tradycyjnych
- Zna różne formy hybrydyzacji szkoleń
- Wie, jak planować szkolenia w skali makro (progra, sylabus) i mikro (plan zajęć, plan pojedynczej aktywności)
- Wie, jak przeprowadzić analizę potrzeb uczestników szkolenia
- Zna zasady testowania i oceniania
- Umie zaprojektować szkolenia e-learningowe i hybrydowe służące szeroko rozumianej edukacji filologicznej
- Umie skonstruować szkolenie na poziomie:
- programu
- planu zajęć
- planu pojedynczej aktywności
- Potrafi przygotować szkolenia o różnym stopniu integracji ICT
- Potrafi przygotować test, udzielić konstruktywnej informacji zwrotnej, ocenić, czy szkolenie odpowiada na potrzeby uczestników, zmodyfikować szkolenie, w zależności od kontekstu, itd.
Strategie myślenia wizualnego (visual thinking)
- Wie, co to jest myślenie wizualne i jak je wykorzystać do celów edukacyjnych
- Wie co to jest myślenie wizualne i jak je wykorzystać w pracy zespołowej
- Zna alfabet myślenia wizualnego
- Wie co to jest i do czego służy skecznoting
- Potrafi wykorzystać myślenie wizualne w szeroko rozumianej edukacji filologicznej, w tym na lekcji języka obcego
- Potrafi wykorzystać myślenie wizualne do
- zapisu wydarzenia, np. konferencji;
- pubudzania audytorium do refleksji
- - do dywersyfikowania notatek, własnych, uczniów i współpracowników
Podstawy kodowania
- Zna podstawy metod nauczania języków obcych takich jak metoda zadaniowa czy reagowanie całym ciałem
- Zna zasady integrowania treści przedmiotowych i językowych
- Zna podstawowe zasady kodowania
- Zna związek integracji treści przedmiotowych (np. kodowanie) z językowymi i wpływ takiego działania na motywację ucznia
- Potrafi wykorzystać podstawy kodowania na lekcjach języka obcego
- Potrafi zaprojektować ćwiczenia do nauki języka z wykorzystaniem technik kodowania
- Potrafi zaprojektować materiały do nauki kodowania zintegrowanego z edukacja językową
Sztuka prezentacji, w tym wideotutorial
- Zna różne multimedialne techniki prezentacji.
- Zna różnorodne narzędzia do prezentacji multimedialnej.
- Wie, co to jest dobry wideotutorial.
- Zna zasady efektywnej prezentacji dla różnorodnego audytorium.
- Zna technikę storyline i in. Techniki projektowania prezentacji i tutoriali.
- Zna podstawowe narzędzia ICT dedykowane tutorialom i webinariom oraz infografikom.
- Potrafi wykonać różnego rodzaju prezentacje multimedialne.
- Posiada umiejętność skutecznego prezentowania przygotowanych treści przed różnorodną publicznością w tym w formie
- wykładu,
- tutorialu,
- wideotutorialu,
- webinarium,
- infografiki
- i in.
- Potrafi zaplanować, przygotować (w tym edycja cyfrowa) i zaprezentować tutorial w tym wideotutorial.
Organizatorem szkoleń jest Biuro Rozwoju
Nabór w tej edycji zostaje przedłużony do 15 stycznia 2020 r.