Aktywnie Buduj Karierę z Akademickim Biurem Karier! Poradzimy, wspomożemy, podpowiemy...
A Buduj Kontakty z innymi
Spotkania z ludźmi, rozmowy z nimi w sytuacjach związanych z życiem zawodowym i pracą powinny opierać się na takich samych zasadach konstruktywnej komunikacji. Do zasad konstruktywnej komunikacji polegających na osiągnięciu porozumienia należą:
Podczas rozmowy z innymi ludźmi, łatwo o tendencję do ich oceniania, np. Jesteś złym szefem, jesteś dobrym specjalistą. Tego typu informacje zwrotne na swój temat, przekazane w formie oceny, nawet jeśli są pozytywne, często mogą wywoływać opór. Warto zadbać o to, aby przekazując rozmówcy informacje zwrotne, zarówno pozytywne jak i negatywne, zamiast mówić o subiektywnych ocenach, koncentrować się na:
W ten oto sposób przekazana informacja zwrotna jest przez jej odbiorcę łatwiej przyjmowana, nie budzi oporu, znacznie zmniejsza ryzyko konfliktu.
Przykład informacji zwrotnej przekazanej w sposób konstruktywny:
Podczas sytuacji zwolnienia pracownika zamiast: beznadziejnie się zachowałeś, nie przekazując mi informacji o zwolnieniu (negatywna ocena), lepiej powiedzieć: Nie przekazałeś mi informacji o zwolnieniu bezpośrednio (fakt). Wolałbym usłyszeć to od Ciebie jako bezpośredniego szefa, a nie od osoby z działu personalnego (moje ustosunkowanie się do faktu).
wolontariAt? Bo Tak!
Wolontariat: Chcesz sprawdzić się w działaniu? Stawiasz na kształtowanie różnorodnych kompetencji? Poszerzanie wiedzy z obszaru ekonomii oraz śledzenie trendów jest dla Ciebie wartością? Podpowiadamy, w jakie przedsięwzięcie warto się zaangażować jeszcze w tym roku. Wolontariat nie jedno ma imię. Wolontariat może mieć różny wymiar i dotyczyć szerokiego aspektu działania - projektów społecznych, wsparcia defaworyzowanych grup, wsparcia przy organizacji szczytnych idei. Taki właśnie jest wolontariat realizowany przez Fundację Gospodarki i Administracji Publicznej i dotyczy organizacji międzynarodowego kongresu ekonomii wartości, czyli Open Eyes Economy Summit. Podczas dwudniowego szczytu, który odbędzie się w listopadzie, będziesz miał (a) okazję nawiązania ciekawych relacji, kontaktu z prelegentami, wzięcia udziału w wybranych prelekcjach, kształtowania kompetencji społecznych oraz umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach, a nade wszystko to efektywny czas spędzony w gronie ludzi z pasją, pełnych pozytywnej energii! Podczas kongresu fundacja będzie współpracować z grupą 130 wolontariuszy, którzy zostaną odpowiednio wdrożeni i przeszkoleni. Dodatkowo będą mieć szansę wykonywać zadania, które zostały podzielone na 9 obszarów: - zespół obsługi obiektu, - zespół recepcja, - zespół kultura, - zespół technika, - zespół opiekunów mówców, - zespół logistyka, - zespół backstage, - zespół media, - kącik dla dzieci, Dołącz do zespołu wolontariuszy i TY! Jeśli chcesz zdobyć swoje pierwsze doświadczenia, wzmacniać postawę proaktywną- jest to dobre okazja, aby sprawdzić się w działaniu. Szczegółowe informacje Zapraszamy!
kreAtywność to Bardzo Konieczna sprawa
Pamiętacie konkurs z kreatywnym wykorzystaniem hasła ABK? W tym tygodniu postanowiliśmy wykorzystać jedno z haseł podanych przez nasze studentki :) kreAtywność to Bardzo Konieczna sprawa, jak wszyscy przekonują, a o samej kreatywności sporo jeszcze nie wiemy ;) Jak kreatywność działa w naszym mózgu? Który kolor wpływa na twórcze myślenie i czy istnieje ciemna strona kreatywności? Na te i na inne pytania znajdziecie odpowiedzi w dzisiejszym artykule.
jAk Badać Kompetencje?
Kompetencje to nic innego jak dyspozycje w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw, które każdy z nas wykorzystuje i rozwija w trakcie studiów i pracy, własnych pasji i dodatkowych zajęć. Czy możemy je badać i po co to robić? Zarówno sposobów badania, jak i powodów może być wiele. Ważnym powodem jest Wasza ciekawość do zbadania tego czym obecnie dysponujecie, określenie poziomu opanowania względem wymagań sformułowanych przez organizację na określonym stanowisku, czy podjęcie decyzji przed wyborem specjalizacji na studiach. W Akademickim Biurze Karier możemy zaproponować kilka narzędzi wykorzystywanych przez naszych doradców zawodowych, o których możecie poczytać na naszej stronie. Testy kompetencyjne, które u nas rozwiążecie pozwolą Wam na zbadanie swoich silnych stron i obszarów do dalszego doskonalenia, a także mogą służyć do projektowania ścieżek rozwoju zawodowego czy odkrywania talentów. Rozwiązując test Insightful Profiler™ (iP121) poznacie swoje wrodzone umiejętności i zdolności, otrzymacie informacje o swoich mocnych stronach, predyspozycjach, preferencjach zawodowych, czynnikach motywujących, rolach w zespole i obszarach do rozwoju. Najpierw wypełniacie test online, później umawiacie się na spotkanie (obecnie również on-line), na którym omawiamy wyniki testu. Zatem bądźcie ciekawi własnych kompetencji i skorzystajcie z naszej akcji #złap doradcę w sieci z Akademickim Biurem Karier!
Ambasadorem Bądź Kariery
Czy już na studiach możesz rozpocząć swoją karierę? Jasne, że tak! Sposobów jest bardzo wiele. Dzisiaj podpowiemy jak zostać Ambasadorem ;) Studiując możesz zostać Ambasadorem Kariery Unii Europejskiej lub Ambasadorem firmy/marki.
Ambasador Karier UE" to program zainicjowany w roku 2010 przez Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO), którego głównym celem jest zainteresowanie studentów przygotowaniem się do konkursów i podjęciem pracy zawodowej w instytucjach unijnych. Zadaniem Ambasadorów jest aktywne promowanie możliwości pracy w instytucjach UE, organizowanie spotkań z urzędnikami UE, współpraca z MSZ, z Przedstawicielstwem KE w Warszawie oraz organizacjami i samorządami studenckimi, ale przede wszystkim udzielanie informacji zainteresowanym studentom oraz absolwentom o możliwościach zatrudnienia w UE.
W tym roku Ambasadorem Kariery jest student prawa, w nowym roku akademickim naszą Uczelnię będzie reprezentował student administracji.
Co można zyskać pełniąc rolę Ambasadora Kariery UE?
Jeżeli chcesz zostać Ambasadorem KPMG zgłoś się do programu.
Wszystkie szczegóły dotyczące programu i zasad aplikowania dostępne są na stronie internetowej https://generationkpmg.pl/programy/ambasadorzy/.