Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji „Konkursu o Nagrodę Centrum Pieniądza NBP za najlepszą pracę magisterską z zakresu historii społeczno-gospodarczej”.
Cel Konkursu
Celem konkursu jest zachęcenie absolwentów kierunków humanistycznych i ekonomicznych do popularyzowania tematyki z zakresu historii gospodarczej oraz zachęcenie do pogłębionego zainteresowania tą dziedziną wiedzy.
Uczestnicy
Konkurs skierowany jest do absolwentów polskich uczelni, którzy obronili pracę magisterką w terminie między 1.10.2023 r. a 30.09.2024 r., a tematyka ich prac dotyczy obserwacji i analiz życia gospodarczo-społecznego w ujęciu historycznym.
Nagrody
Nagrody przewidziane dla najlepszych prac magisterskich:
1. Nagroda Główna: 15 000 zł.
2. Dwie nagrody (druga i trzecia) o łącznej wartości: 10 000 zł.
3. Wyróżnienia (maksymalnie dwa) o łącznej wartości: 5 000 zł.
Zgłoszenia
Prace konkursowe (wraz z załącznikami wskazanymi w Regulaminie) należy przesyłać do 31 października 2024 r. w dwóch wersjach:
· Papierowej – drogą pocztową, na adres:
Departament Edukacji i Wydawnictw, Narodowy Bank Polski, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, z dopiskiem IV edycja Konkursu o Nagrodę Centrum Pieniądza NBP oraz
· Elektronicznej – pocztą elektroniczną na adres mailowy: Sekretariat.DEW@nbp.pl
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w IV kwartale 2024 r.
X edycja projektu Career Boost już we wrześniu 2024!
Szkolenia online odbędą się w dwóch grupach językowych:
23-24 wrzesień - szkolenia w języku polskim
25-26 wrzesień - szkolenia w języku angielskim
Celem darmowego projektu Career Boost jest pomoc osobom, które straciły pracę lub są zmuszone do zmiany zatrudnienia. Projekt kierujemy także do osób szukających swojej pierwszej pracy w tych trudnych czasach.
Trenerzy i trenerki z wieloletnim doświadczeniem z UBS podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze wszystkimi, którzy aktualnie poszukują pracy.
W ramach projektu Career Boost masz szansę wziąć udział w:
Dwudniowe, praktyczne szkolenie obejmuje m.in. poniższe tematy:
Chociaż stopa bezrobocia dopiero wróciła do poziomu sprzed pandemii COVID-19 (5,4%), na polskim rynku pracy zapowiadają się istotne zmiany. Płace wzrosły, a zatrudnienie spadło, ale prawdziwa rewolucja jeszcze przed nami. Nowe technologie szturmem zdobywają biznes, a pracodawcy dostrzegają wartość międzypokoleniowych zespołów. Co to oznacza dla Ciebie, przedstawiciela tzw. Zetki? Jak wynika z raportu portalu Aplikuj.pl, masz coraz większe szanse w rekrutacji.
Pokolenie Z, znane również jako postmillenialsi, to osoby urodzone między 1995 a początkiem 2010 roku. Dorastali w świecie pełnym Internetu, smartfonów i mediów społecznościowych, co uczyniło ich pierwszym w pełni cyfrowym pokoleniem. Zetki cechują się dynamizmem, umiejętnością rozumienia i korzystania z nowych technologii oraz innowacyjnym podejściem do problemów. W porównaniu do millenialsów i starszych pokoleń, są bardziej otwarci, gotowi na zmiany, mniej przywiązani do jednego pracodawcy, mają wyższe oczekiwania wobec zwierzchników oraz różnią się priorytetami.
Nie jest tajemnicą, że pokolenie Z różni się w pracy od poprzednich generacji, co nie zawsze jest postrzegane pozytywnie przez pracodawców. Starsze generacje mogą mieć trudności z dostosowaniem się do potrzeb młodszego pokolenia. Przykładem jest znaczenie informacji zwrotnej, która dla Zetki jest kluczowa, a dla starszych pokoleń mniej istotna.
Postmillenialsi otwarcie interesują się benefitami, premiami i wysokim wynagrodzeniem, nie mając skrupułów przed zmianą pracy, jeśli otrzymają lepszą ofertę. Czy to oznacza, że są problematyczni? Niekoniecznie. HR specjaliści podkreślają, że w dobrze zorganizowanej firmie różne pokolenia uczą się od siebie nawzajem. Millenialsi, zainspirowani młodszymi pracownikami, uczą się, że mają prawo prosić o podwyżkę lub oczekiwać odpowiedniego stanowiska, a Zetki zyskują świadomość wagi doświadczenia i lojalności.
Przedsiębiorcy coraz częściej dostrzegają, że nowe pokolenie zmienia rynek pracy, i najwyższy czas się do tego dostosować. Dziś interes pracownika liczy się bardziej niż dziesięć lat temu. Pracodawcy, chcąc zatrzymać najlepszych specjalistów, muszą brać pod uwagę oczekiwania młodych kandydatów i wyjść im naprzeciw. To już się dzieje, ponieważ wkrótce przedstawiciele pokolenia Z będą stanowić największą grupę kandydatów do pracy. Zachodni eksperci od lat wymieniają różnorodność jako kluczowy element dla produktywności i skuteczności zespołów.
Choć pracodawcy tworzą przyjazne środowisko pracy dla generacji Z, w rekrutacjach często wygrywają millenialsi. Dlaczego? Czasem to kwestia przygotowania kandydata. Oto kilka wskazówek:
Pokolenie Z wnosi unikalne umiejętności, świeże podejście i wartości, które są niezwykle cenne na dzisiejszym rynku pracy. Polscy pracodawcy muszą inwestować w młode talenty, aby pozostać konkurencyjnymi. Wykorzystaj tę szansę i zadbaj o to, by już w młodym wieku zdobyć wymarzoną pracę.
Na podstawie: Raport portalu Aplikuj.pl Rekrutacja multigeneracji - trendy i wyzwania w 2024 roku