HP- SCHOOL BUS- INKUBATOR SPECJALISTÓW MARKETINGU
10.11.2009
Szanowni Państwo,
w imieniu Zarządu „Holdnigu Profit” chciałabym zaprosić Studentów i Absolwentów uczelni wyższych, wiążących swoją przyszłość z dyscyplinami marketingowymi (badania rynku, reklama, PR), do nowoczesnego projektu HP- SCHOOL BUS- INKUBATORA SPECJALISTÓW MARKETINGU, prowadzonego w trzech formułach:
1. PRAKTYK PODSTAWOWYCH
2. PRAKTYK ZAAWANSOWANYCH
3. STAŻY APLIKANCKICH.
OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA
• CELEM PROJEKTU HP-SCHOOL BUS jest rozwinięcie umiejętności zawodowych; sprawności zarządzania i współpracy w zespole projektowym; odkrycie i wykorzystanie swoich zasobów osobowych, w odniesieniu do realizacji projektów marketingowych w zakresie: badań rynku, reklamy i PR.
Ambicją przedsięwzięcia jest przygotowanie młodych adeptów do pełnienia funkcji specjalistów marketingu, brand menadżerów, projekt menadżerów, a najzdolniejszych – do pełnienia funkcji szefów zespołów marketingowych, w taki sposób, aby osiągnęli szczyty karier w tych dziedzinach.
• Holding Profit jest organizacją uczącą się, świadczącą usługi intelektualne, która łączy w sobie dwie podstawowe aktywności, niezbędne do nauki praktycznego wykonywania tych funkcji: badań marketingowych (marketingu-mix i marketingu strategicznego) oraz komunikacji marketingowej i wizerunkowej (reklama klasyczna i alternatywna, PR, brand building). Oprócz tego, konsultanci Holdingu zajmują się doradztwem wizerunkowym dla firm i osób.
• Projekt HP-SCHOOL BUS ma trzy etapy wtajemniczenia zawodowego, odpowiadające kolejnym, praktycznym krokom rozwoju aplikantów.
I. ETAP PIERWSZY: PRAKTYKA PODSTAWOWA
Jest to etap, w którym absolwenci i studenci stawiają pierwsze praktyczne kroki w dyscyplinach marketingowych. Ich status to pozycja młodszych asystentów włączanych aktywnie w pracę zespołów. Powierza im się wpierw zadania proste, potem bardziej skomplikowane, zawsze poprzedzone i na bieżąco uzupełniane szkoleniami celowymi. Praktyka trwa miesiąc i jest bezpłatna. Przebieg prac notujemy w specjalnej kartotece, z której zapisy znajdują następnie odzwierciedlenie w certyfikacie kończącym praktykę. Jeśli student/ absolwent wykazuje rzeczywiste zainteresowanie badaniami, komunikacją marketingową oraz ma do ich realizacji talent i predyspozycje, jego współpraca z firmą może być kontynuowana w postaci praktyki zaawansowanej – płatnej.
II. ETAP DRUGI: PRAKTYKA ZAAWANSOWANA.
Celem drugiego poziomu inkubatora marketingowego jest szersze i pogłębione przygotowanie studentów w zakresie realizowania projektów badawczych lub/i z zakresu komunikacji marketingowej. Adept ma status pełnoprawnego, choć „najmłodszego” członka zespołu. Powierza mu się zadania o pewnym poziomie samodzielności pod opieką szefa zespołu i szefa praktyk. Praktyka zaawansowana to udział w minimum dwóch projektach marketingowych, co może trwać od trzech do sześciu miesięcy. Praktyka jest płatna i kończy się stosownym certyfikatem. Od decyzji menadżera zespołu oraz opiekuna praktyk zależy, czy zaoferujemy adeptowi tzw. staż aplikancki, czyli możliwość przejścia do trzeciego, najbardziej zaawansowanego poziomu Inkubatora.
III. ETAP TRZECI: STAŻ APLIKANCKI
• Do odbycia stażu zapraszamy kandydatów, którzy hołdują kulturze zdobywania wiedzy: twórczych, ambitnych, odpowiedzialnych. Niekoniecznie są to byli praktykanci Holdingu. Zainteresowanym „z zewnątrz” również dajemy taką możliwość. Staż jest odpłatną formą zatrudnienia.
• Kandydatów włączamy do zespołu, wpierw jako obserwatorów, następnie współrealizatorów projektów – na stanowisku asystentów projekt menadżera i w ostatnim etapie: samodzielnie prowadzących projekt. W związku z tym, staż podzielony jest na trzy moduły. Przechodzenie z modułu do modułu jest awansem popartym odpowiednią oceną tzw. bodźców rozwojowych stażysty, znajdującą odbicie w uzupełnianym cyklicznie kwestionariuszu oceny i wynagrodzeniu. Staż trwa około roku. Na zakończenie stażysta otrzymuje rozbudowany certyfikat, składający się z charakterystyki ścieżki rozwoju, opinii zarządu o postępach aplikanta, a w przypadku znakomitych rezultatów – osobistej rekomendacji przyszłemu pracodawcy, dokonywanej przez konsultanta – bezpośredniego opiekuna stażysty. System ocen, dostosowany jest do psychospołecznego poziomu rozwoju młodych ludzi, w wieku 22-29 lat. Ocena, którą proponujemy to ocena rozwojowa. Ma ona na celu jedynie wskazanie możliwości i dalsze rozwijanie potencjału aplikanta.
• Opiekę nad stażystą sprawuje konsultant i projekt menadżer. Opieka jest formą coachingu, a staż nazywa się aplikanckim ponieważ młody adept marketingu jest asystentem menadżera, towarzyszącym mu we wszystkich jego zadaniach, potem zaś – samodzielnie z nim współpracującym.
• Konsultant to osoba kierująca i wspierająca proces uczenia się i rozwoju stażysty. Relacje między nimi oparte są o nieustanną komunikację i współpracę. Jeśli tę formę stażu odnosić do coachingu, to jest to coaching aktywny. Konsultant (trener – projekt menadżer) i stażysta (podopieczny – aplikant) obserwują się wzajemnie podczas pracy, a następnie, w sposób konstruktywny omawiają swe spostrzeżenia. Zarządzanie przez cele, które stosujemy w realizacji projektów i ocenie pracy członków zespołu, potęguje życzliwe i doradcze podejście opiekunów, a w stażyście wyzwala poczucie odpowiedzialności za rozwój osobisty. Nasi konsultanci (mentorzy, trenerzy) to nie tylko doświadczeni uczestnicy gry rynkowej, ale równocześnie nauczyciele akademiccy o wysokich umiejętnościach interpersonalnych i podejściu pedagogicznym.
Zapraszamy do współpracy:
Danuta Majsak
Konsultant Komunikacji Marketingowej i Wizerunkowej.
Opiekun praktyk. Współtwórca projektu HP- School Bus
Wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego i wieloletni praktyk rynkowy.
d_majsak@hprofit.pl
Holding Profit
Agencja Public Relations
Kraków - Staszica 7/5
012 266 31 63; 294 92 93